2012. február 11., szombat

Házi joghurtos graham kenyér

Rengeteg kenyér receptet kipróbáltam már, de egy ideje csak ezt sütöm ( egy soproni barátunktól kaptam). Amióta pedig hetente kétszer házi joghurtot is készítek, a víz helyett az kerül a kenyérsütő üstjébe.

A recept a következő:

320 ml savó+joghurt ( ha nincs akkor víz)
40 dkg liszt (szoktam fele arányban búzacsírásat is belerakni)
16 dkg graham liszt
3 kk.só ( a kenyérsütő kanalával mérve)
2 nk. cukor ( a kenyérsütő kanalával mérve)
1 zacskó élesztő

Általában dagasztás közben még teszek hozzá kevés vizet, ha a tészta úgy kívánja:)

A kenyérsütővel megdagasztatom, hagyom benne kelni.
( Nimróddal azt szoktuk momdani, hogy most alszik a tészta:) Majd formázom és megy bele a kenyérsütőbe, ami valójában egy gyümölcskenyér forma. Ebben is duplájára kelesztem. Közben előmelegítem a sütőt( légkeveréses, kb. 170 fok), és az aljára teszek egy kis edényben vizet.

Bevágom a kenyér tetejét és mehet is sütőbe.





4 megjegyzés:

Gabi írta...

Szia !
Most találtam a blogodra és ki fogom próbálni a kenyér receptedet. Az lenne a kérdésem , hogy csinálod a házi joghurtot?

Luca írta...

Nagyon jól néz ki ez a kenyér. A joghurthoz ajánlom neked az ír kenyéret próbáld ki ([b]http://afonyacska-luca.blogspot.com/search/label/Keny%C3%A9r[/b])itt megtalálod a leirását, nagyon egyszerű, nem kell keleszteni.....

Szömörce írta...

Gabi, a joghurtot én így készítem:

http://csincsilla.blogspot.com/2009/04/hazi-joghurt-kremsajt-es-sajt-1-resz.html

Szömörce írta...

Luca, köszönöm , ki fogom próbálni ezt is:)