2009. június 7., vasárnap

Gyors cseresznyés rétes


Anno még a Nők Lapjában jelent meg a recept, és azóta minden cseresznye szezonban ( nálunk kb. egy-másfél hónapig tart, mert több cseresznyefánk is van, éy szerencsére nem egyszerre érnek)megsütöm sokszor, nagyon sokszor....

Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
80 dkg cseresznye
6 dkg apróra vágott dió
10 dkg porcukor
1 kk. fahéj
1 citrom reszelt héja
4 dkg vaj
8 dkg zsemlemorzsa
1 tojássárga

A tésztát felengedjük. A sütőt előmelegítjük.
A porcukrot összekeverjük a fahéjjal és citromhéjjal.
A zsemlemorzsát megpirítjuk a vajon.
A tésztát kettévágom és kinyújtom,(kb. 40x40 cm)
Megszórom zsemlemorzsával, cseresznyével, dióval, a porcukorral. A 2 oldalát kissé behajtom és feltekerem. Megszurkálom villával, megkenem tojássárgájával.
Létezik ennek egy mákos-meggyes változata is:)))

5 megjegyzés:

Zazálea írta...

Ínycsiklandó...

Aranyalma írta...

Fenségesen néz ki.. Ha egyszer, valaha megérem, hogy lesz egy kertem, biztos én is teleültetem cseresznyefákkal. Az egyik legfinomabb gyümölcs.
Khm... volna kedved cseresznyézés közben játszani kicsikét? Nézz be hozzám, kineveztelek egy résztvevőnek. :)

Csipcsilla írta...

Most én is cseresznyés étkeket készítek: süti, leves, joghurt... Fincsi gyümölcs.

Én is hívlak játszani,mint Aranyalma!

Vacskamati írta...

Hupsz, én is Téged írtalak be.. szóval már hárman hívunk játékra.. :D

Szömörce írta...

Köszi lányok, csak egy kis türelmet kérek, mert ehhez nekem idő kell.