2008. október 3., péntek

Kuglóf


Ma megsütöttem életem első kuglófját. Ez azért ilyen nagy dolog, mert nekem nem mindig sikerülnek igazán jól a kelt tészták. Ezért mindig félek egy kicsit, ha ilyet kell csinálnom. Ez a kuglóf sütő már régóta kacsingatott rám, ideje volt kipróbálni. Ilyen lett :))




A recept a következő ( A vasi, zalai parasztételek című szakácskönyvből) :

50 dkg liszt
3-3,5 dl tej
5 ek cukor
2,5 dkg élesztő
5 dkg margarin
2 tojás
kevés só
Ezeket a kenyérsütő géppel megdagasztatom, majd kb. 1/4-ét kiveszem. Ehhez teszek kevés tejben feloldott 15 gr kakaót és kevés cukrot, fahéjat. Kelesztem őket. Cipót formálók belőlük, egymásra rakom őket és együtt kinyújtom őket. Meggyel megszórom, feltekerem.A formát kivajazom és a tésztát belehelyezem. Kb. 45 percig kelesztem, majd közepesen meleg sütőben sütöm.

6 megjegyzés:

mammka írta...

Csodás lett!!! és bocsáss meg,hogy még nem írtam meg neked a kevert tésztás kuglóf receptemet!:((
Holnap pótolom....alig vagyok itthon,most értem haza....

Katbo írta...

Nagyon ínycsiklandó így reggel ez a mosolygós kuglóf. Most iszom a kávém, és hozzá milyen jól is esne egy kis sütemény.
(örömmel látom, hogy sikerül a kis képek feltöltése is) Ügyes vagy!

Kdatta írta...

Katbo, én is a kávém szürcsölöm. :o) A kuglóf pedig merénylet így üres pocakkal. :o) Nagyon szép lett! A recept meg nagyon izgalamasan hangzik. Meggy? Tök jó! Azt hiszem ki kell próbálni. Mostmár külön jó, ha a sütő rásegít a lakás átmelegítésére. :o))
Szép napot!

Mehike írta...

Nálunk a párom készíti a kelt tésztás finomságokat.Nekem valahogy soha nem sikerült igazán.
Nagyon gusztusos és persze biztos finom is.

mammka írta...

Szömörce: nem világos nekem a kinyújtom és meggyel megszórom és feltekerem....utána hova kerül a kuglóf formába?

Szömörce írta...

Mammka semmi gond :))Miután feltekertem,mint a kalácsot,akkor teszem bele a formába.

Nálunk ma ez volt a reggeli:)

Kata próbáld ki nyugodtam meggyel, nagyon finom, főleg, ha egy kicsit rumos is az a befőtt :))

Mehike de jó neked, az enyém csak teát tud főzni,igaz az is nagyon finom.