2008. augusztus 15., péntek

Finisben a kamra feltöltésével


Lassan az utolsó üvegek is a helyükre kerülnek a kamránkban.Ha minden kész akkor lefotózom a kamrát és leltárt is készítek :)
A héten szilvalekvár és kétféle ketchup készült ( az egyik az én receptem,a másik Cicvareké). A sajátom elkészítését ide is felrakom, hátha nem mindenki olvassa a közös blogot.

Fűszeres ketchup hozzávalói:

3,5 kg paradicsom
10dkg hagyma
5 gerezd fokhagyma
10 szem szegfűbors
10-15 szem szegfűszeg
2-3 db fahéj
2 db szerecsendió
2 ek. tárkony

Ez összefőzzük 10 percig. Utána teszünk még bele 2 ek. ecetet, 1 ek. sót, 5 ek. cukrot és 24 órát állni hagyjuk.
Másnap 2 órát főzzük, átpasszirozzuk és újból főzzük, ha már jó sűrű üvegekbe öntjük, majd száraz dunsztba tesszük.
A passzirozás előtta léből szűrök le, így még sűrűbb lesz.
Kevés tartósítószert szoktam beletenni.

Most már csak egy kevés feketeszeder lekvár van tervben és az elmaradhatalan lecsó.

4 megjegyzés:

Szera írta...

Igazi szorgos "asszony" vagy, így kellene élni... nem rohanni és mindent készen venni. A szederlekváron én is túl vagyok, ez a ketchup recept nagyon ígéretesen hangzik.

Szömörce írta...

Szeretem, ha olyanokat eszünk, amiről tudjuk, hogy miből készült :)

panyizsuzsi írta...

Jól hangzik ez a ketchup!

Szömörce írta...

Próbáld ki nyugodtan panyizsuzsi, nagyon finom.