2008. augusztus 30., szombat

Egy malaclopó és egy szülinapi





Az elmúlt napokban ezek a táskák készültek. A malaclopót a vágólapomnak varrtam, ugyanis jövő héten már megyek a nagykanizsai foltvarró csoportba. Saját festésű anyagot használtam, a zseb pedig életem első 9patch-e.Eléggé beteges szegény táska, ekkora dolgot még sohasem készítettem és a blokkot is jobb, ha a foltosok csak becsukott szemmel nézik. Az az igazság nem igazán használom megfelelően a vágólapot,a vonalzót és a körkést , ezért az egyenes nem mindig egyenes. Remélem jövő héten a csoportban valaki elmagyarázza a helyes használatot.




A másik a nővéremnek készült szülinapjára.

13 megjegyzés:

Szera írta...

A nővéred biztosan nagyon örül majd neki. A malaclopód is nagyon kellemes. Én ugyanígy vagyok a körkéssel, vágólappal... több éve megvannak, de egy olló... Majd meglátod, hogy mennyivel egyszerűbb lesz. Jó varrogatást!

KicsiKató írta...

Én se bánnék egy kis face to face segítséget. Ha látnátok néha, micsoda vonalak kerekülnek ki a körkésem alól... Szó szerint kerekülnek:)))

A táskáid nagyon helyesek, ezt a feldarabolt 9patch-et én is tervezem, egy swap ajándék lesz (remélem...)

Julcsi írta...

Szerintem jók lettek! A csoportba járáshoz pedig sok sikert (és az elváléshoz is:-D)!

Julcsi írta...

akarom mondani elváláshoz

Szömörce írta...

Szera az az igazság, hogy én sem rajzolni, sem vágni nem tudok egyenesen. A férjem mindig jókat mosolyog rajtam hogy a veteményesben is milyen ferdék a sorok :)

Szömörce írta...

Kicsikató ,amikor megvettem a vágólapot, a vonalzót és a körkést, azt gondoltam , hogy mostantól, nagyon jó dolgom lett. Az első vágásnál rájöttem, hogy ez nem is olyan egyszerű:(

Szömörce írta...

Nimródra az apukája fog vigyázni, amíg a csoporttal leszek. Eddig is elmentem már egyedül 1-2 órára, de ez most egy kicsit hosszabb idő lesz, és még gyümölccsel is meg kell etetni ez alatt az idő alatt.

katafolt írta...

Nagyon jók a malaclopó színei,a blokk sem vészes,és lesz ez sokkal jobb is :-)

A vágólap évekig mumus volt nekem is,aztán valahogy belejöttem.
Mostanában olvastam egy nagyon szájbarágós francia használati utasítást,idekörmölöm a lényeget:

Az összehajtott anyag a vágólapon,hajtás alul.Lentről felfele vágunk.Az egyenetlen szél jobboldalt van.A bal kéz a lényeg,
egyenletes nyomást gyakorolsz vele a vonalzóra,hogy egyben tudd levágni,oda-vissza mozgatni a körkést tilos(kivághatod vele a vágólapot is,nekem sikerült :-()
Tehát a bal kéz mindig egy magasságban legyen a körkéssel.Legjobb,ha minden ujjbeggyel nyomod a vonalzót.Ahogy a körkés halad felfele,egyenletesen csúsztatod az
ujjaid a vonalzón.Ezzel állandó lesz a rágyakorolt nyomás,nem tud
elcsúszni.Tehát leegyenesítettük az
anyagot.Most óvatosan fordítsd el 18o fokkal az anyagodat,hogy az egyenesre vágott szél balra kerüljön.MINDIG A LEVÁGANDÓ ANYAGRÉSZ VAN A VONALZÓ ALATT!
Ez az utolsó engem nagyon meglepett,azt hittem,tökmindegy,pedig nem :-)
Remélem,segítettem...

KicsiKató írta...

Hoppá, micsoda tudnivalók... Nekem pl. mindig a megmaradó anyag van a vonalzó alatt, talán ez baj. No meg az, hogy mezei vonalzót használok, pw-t még nem vettem. Ha már szóbakerült, meg is kérdezem - a vágás minősége is múlik rajta vagy egyszerűen könnyebb a számozása miatt mérni vele és vágni?

Colette írta...

A malaclopó színei nagyon szépek, a varrásba, szabásba pedig egy idő után bele lehet jönni, kívánom, hogy így legyen. Colette

Judit írta...

Nekem a zöld a kedvencem!

katafolt írta...

Kicsikató,nemcsak a számozás miatt más,sokkal vastagabb az a vonalzó,szerintem sima mezeivel nem is lehet jól vágni,a kés is könnyen
rácsúszhat,így nem is éppen biztonságos...

Szömörce írta...

Úgy látszik a zöld tatyó nyert :)