2008. június 5., csütörtök

Itt a nyár :)



Itt a nyár, itt a befőzések ideje. Kedvenc blogjaimben olvastam, hogy nem én vagyok az egyetlen aki szereti saját készítésű lekvárt, befőttet és szörpöt. Az elmúlt napokban én is bodzaszörpöt és a kertünkben termett meggyből pedig lekvárt és befőttet készítettem. De ezekkel még nincs vége , mert jövő héten következik az eper és a cseresznye,szintén a kertünkből. Azután pedig elkezdenem begyűjteni a fűszer, -és gyógynövényeimet. Menta, kapor, citromfű, tárkony levendula, majoranna,izsóp, zsálya és még sorolhatnám, hogy mi minden terem az én kis veteményesemben. Szerencsére anyukám és az "anyósom"is most besegítenek a gondozásába és így mire a kis Nimród elmúlik 6 hónapos már főzhetem is neki a sok finom főzeléket, garantáltan vegyszermentes zöldségekből.
A képeken a kész finomságok csak egy része látható, mivel bodzából 6 üveg szörp, a meggyből szintén 6 üveg lekvár és 10 üveg befőtt lett, és még így is odaajándékoztam belőle egy "silingával" a nővéremnek.

4 megjegyzés:

Katbo írta...

Lassan megalakíthatjuk a "befőzősök" klubját. Biztos olyan jól sikerült a belbecs is, mint a külcsin.:-)

kastanie írta...

de jó! mi aza silinga?

Szömörce írta...

A silinga fonott kosarat jelent Zalában.( hagyományos kettő füllel, hántolatlan vessszőből).

Márta néni írta...

Az idén sokkal kevesebb gyümölcsünk termett, mint szokott, viszont kaptam kb hat liter ribizlit. Lefagyasztottam, és ha augusztusban lesz fekete szeder, azzal fogom együtt főzni, hogy a ribizli megkocsonyásítsa a szedret. Sőt ara is rájöttem, hogy lekvárt főzni nem a nyári kánikulában kell, hanem szépen bepakolni a fagyasztóba, és majd ősszel, mikor nincs jobb dolgunk. De lehet persze,hogy ezzel a meleg vizet találtam fel. Azért írtam, hogy most inkább élvezd a kislegény társaságát.